Evaluare psihologică inițială și psihodiagnoză

TUDORACHE LUMINIȚA MARIA

psiholog clinician
  • Specializare: Psihologie
  • Psihologie clinică
  • Psihoterapii psihanalitice

Evaluarea psihologică constă în evaluarea sistematică și realistă a psihicului uman adică a proceselor psihice, a abilităților, aptitudinilor, a dispozițiilor psihice, a trăsăturilor de personalitate, a structurilor tipologice și a structurilor relaționale ale unei persoane.

Prin prisma acestei examinări primim răspunsuri la unele probleme actuale, o perspectivă unică asupra persoanei,  corelată cu propria-i istorie de viață, cu condițiile de mediu, etc. evidențiind  în final direcția procesului terapeutic.

Gândindu-ne strict la copiii cu dizabilități, prin evaluarea psihologică oferim părinților informații referitoare la diversele afecțiuni identificate, la particularitățile psihologice definitorii, manifestări, etc.:

  • tulburare cu deficit de atenție;
  • tulburări din spectrul autismului;
  • tulburări emoționale (anxietate și depresie);
  • tulburări ale comportamentului perturbator;
  • întârzieri de dezvoltare sau a dificultăți de învățare şi procesare; etc

În evaluarea psihologică folosim metode și procedee de evaluare variate:

  • testarea psihologică (teste cu licență, avizate de către CPR (Colegiul Psihologilor din România), NEPSY II, DENVER, Testul cuburilor KOHS, CAS++, PEDb, etc.;
  • interviul psihologic;
  • anamneza;
  • fișa de observare a comportamentului;
  • teste prevăzute în Hotararea Guvernului nr.218/2002 privind aprobarea Metodologiei pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare si evaluare a copiilor/elevilor în vederea orientării școlare a acestora.

Prin evaluarea psihologică periodică monitorizăm progresele obținute după o perioadă definită de terapie, identificăm noile nevoi ale copilului, astfel că avem posibilitatea de a ajusta programul terapeutic după necesitate.

În procesul de evaluare complexă se va ține cont și de investigațiile medicale efectuate până în prezent precum și de aspecte privind calitatea mediului de dezvoltare a copilului cu CES.

Scroll to Top