Antrenarea și dezvoltarea capacităților psihice

CARP MARIANA

pedagog recuperator

Fiecare componentă a sistemului psihic uman este extrem de importantă pentru noi. Așadar focusați pe antrenarea și dezvoltarea capacităților psihice avem ca obiective:

  • dzvoltarea autonomiei, atribut semnificativ în creșterea stimei de sine;
  • dezvoltarea proceselor și a reprezentărilor senzoriale, integrarea senzorială ajutând copilul la o percepere adecvată a mediului înconjurător;
  • dezvoltarea acuității perceptive de la obicetul percepul ca întreg, la observarea părților componente,  la interpretarea  schemelor logice identificate, la analiza spațiului , a timpului, etc.;
  • trecerea de la reprezentări confuze, puțin sistematizate, la descompunerea unei reprezentări în părți componente și includerea componentelor în combinații diferite, rupte de contextul situației sau în noi contexte;
  • dezvoltarea gândirii prin operații de clasificare, incluziune, subordonare, seriere,  cauzalitate, spre raționamentul cauzal; trecerea de la concret la abstract, de la noțiuni la concepte; etc.
  • dezvoltarea limbajului de la cel mimico-gestul, vocalizare, verbal, oral, scris/citit, paraverbal,  mijloc esențial de comunicare și cunoaștere;
  • dezvoltarea imaginației creatoare, prin construirea unei lumi concrete de animale: jungla, grădina cu legume, orașul păpușilor, etc.;
  • dezvoltarea memoriei bazate pe legături de sens, sensuri logice;
  • dezvoltare motivațională prin dinamica proceselor de apreciere pe fond emoțional susținut (entuziasm, încântare, bucurie, etc);
  • dezvoltarea funcțiilor executive, ducând capacitatea concentrării mentale voluntare (ce implică memorie și atenție) la durate cât mai lungi pentru rezolvarea unei probleme de gândire.
  • dezvoltarea emoțională ce-i permite a se înțelege pe SINE  și pe ceilalți, stabilind relații interpersonale în colectivul mic, apoi in societate.

               În abordarea acestor teme de lucru utilizăm instrumente și metode diferite,  adaptate până la nivelul de înțelegere și cunoaștere al copilului la momentul respectiv, punct de unde începe progresia,  prezentate într-o formă atractivă și de interes pentru copil. Abordarea multidisciplinară întărește formarea de deprinderi, abilități și emoții pozitive ca urmare a reușitei.

Scroll to Top